İddiaya göre “Otomobil Sektöründen Koltuk Çekiliyor”
Volkswagen bünyesinde çalışan İspanyol otomobil üreticisi koltuk Bir süredir popülaritesini kaybetti. Bunun temel sebebi ise COVID-19 pandemisi ile birlikte ortaya çıkan çip krizinin marka üretim hızını düşürmüş olması. Ancak Seat için durum böyleyken, geçmişte Seat çatısı altında hizmet vermiş ve geçtiğimiz yıllarda bağımsız bir marka haline gelmiştir. Cupra Durum pek öyle değil. Premium marka, üretimini ve küresel varlığını artırmak için çok çalışıyor.
Bu durum Seat’ı bir süredir tartışmalı bir noktaya getirdi. Bazı sektör kaynakları Seat’ın kapatılabileceğini öne sürerken, marka yönetimi bu iddiaları yalanladı. tam olarak kabul etmedi . Yapılan son açıklamalar şöyle Seat otomotiv sektöründen çekiliyor” tartışmalarının yeniden gündeme gelmesine neden oldu. Peki Koltuk cephesinde Ne oluyor ? Gelin yaşanan her şeye birlikte bir göz atalım.
Koltuk bir yere gitmiyor! En azından şimdilik…
Geçmişte Seat’ın geleceğinden söz ettiren isim, Volkswagen CEO’su Thomas Schafer öyleydi. Autocar(1) ile yaptığı bir röportajda Schafer, Seat’ın geleceği hakkında şunları söyledi: Seat’ı öldürmüyoruz. Sadece geleceğimize karar vermeliyiz. Hâlâ Seat için bir plan üzerinde çalışıyoruz. 2028 veya 2029’a kadar Sorun değil.
Thomas Schafer, Ekim 2022’de yaptığı açıklamalarda Seat’ın kardeş markası Cupra’dan da bahsetmişti” Cupra, Seat’ın gelecek . Cupra, Seat’ın ileriye dönük yeniden icadıdır. Cupra, elektrifikasyona çok daha hızlı geçecek.Volkswagen CEO’su yaptığı açıklamada, şirketin Seat ve Cupra’yı satacağını söyledi. onları farklı kategorilere koyduğunuBu açık bir göstergeydi.
Gelelim günümüze: Seat bir mobilite markası olabilir!
Bu kez isimleri açıklanmadı. bir grup Seat yöneticisi , tekrar Autocar(2) ile konuştu. Bu kez yapılan açıklamalarda, markanın geleceği ile ilgili rastgele bir sorun yaşanmadığı belirtildi. En azından 2030’lara kadar. bundan sonrası için belirsiz bir gelecek var Autocar’da yer alan haberde, Seat yetkililerinin şu ifadeleri kullandığı bildirildi:
Seat konusundaki kararımızı 2030 yılına kadar vereceğiz. Markayı güncel tutmaya devam ediyoruz. 2020’lerin sonuna kadar hibrit ve içten yanmalı versiyonların üretimine devam edilecek. Ancak içten yanmalı otomobil satışlarının sona ermesiyle Seat’ın nasıl bir rol oynayacağını da analiz ediyoruz. koltuk, mobilite çözümleri sağlayıcısıdönüştürülebilir.
Seat Başkanı Wayne Griffiths de konuyla ilgili açıklamalarda bulundu!
Türkiye’nin en ünlü otomotiv gazetecilerinden biri Emre Özpeynirci (3), Seat’ın otomotiv sektöründen çekileceği iddiaları gündeme gelince konu ile ilgili bazı açıklamalarda bulundu. Seat’ın geleceği ile ilgili Başkan Wayne Griffiths ile bir görüşme yaptığını söyleyen Özpeynirci, geçmişte yapılan bu görüşmede Griffiths’in söylediklerini paylaştı. Wayne Griffiths, Emre Özpeynirci” koltuk için yolun sonugöründü mü?‘ sorusuna konuyla ilgili yaptığı açıklama şöyle:
Hayır, aksine Seat emin adımlarla yoluna devam edecektir. Pandemi döneminde Cupra yeni çıkan bir marka olduğu için arzın büyük bölümünü kaydırdık. Açıkçası Cupra’yı savunmaya çalıştık. Bu nedenle Seat’ın üretimi azaldı. Artık chip krizinin azalmasıyla birlikte üretim artarak devam ediyor. Sonunda Koltuğa yüksek talep var . 2 marka ile büyümeye devam edeceğiz. Seat’ın elektrikli bir model üretip üretmeyeceği koşullara bağlı. Şu anda elektrikli araçlar maliyetleri nedeniyle daha çok premium segmentte yer alıyor. Kısa sürede elektrikli araçların demokratikleşmesi sağlanırsa, şüphesiz Seat markası elektrikli modellerdevreye girecek.
Peki Seat’ı gelecekte neler bekliyor?
Seat cephesinden gelen açıklamalar aslında markanın geleceğini işaret ediyor. zaman karar verecek bu ortaya çıkarıyor. Bilenler var; Avrupa Parlamentosu bir karar aldı ve 2035 prestijiyle içten yanmalı motorlu otomobillerin satışını yasaklama kararı aldı. O günler yaklaşırsa ve elektrikli otomobiller bugünden çok farklı bir noktaya gelirse marka ile tanışma fırsatı yakalarız. Seat’ın yeni modelleri. Aksi takdirde, Seat bir küçük şehir aracı üreticisidir. hareketlilik markasıOlacak.
Seat Türkiye’de pahalı diye merak etmeyin! Volkswagen markaya pek önem vermiyor
Seat Türkiye’de çok iyi bilinmesine rağmen fiyatlarıyla göz dolduran bir marka. Ama diğer ülkelerde durum farklı. Volkswagen ve Seat’ın kendisi bu markaya çok düşkün. umursamıyor . Hatta Volkswagen CEO’su Thomas Schafer, bu marka hakkında açıklamalarda bulunurken şu tanımlamayı yaptı: Genç müşteriler için giriş seviyesi bir marka.İşte bu açıklama, Seat’ın ” Renault’nun Dacia’sı ‘. Seat’ın bir mobilite şirketine dönüşmesi, Volkswagen’in umursamayacaksın.
Kaynak (1), Kaynak (2), Kaynak (3)